Gólyatábor 2017.

Iskolánkban már hagyománynak mondható, hogy minden tanévkezdés előtt a leendő kilencedikes tanulók gólyatáborban vesznek részt csapatépítő jelleggel.

Idén sem tértünk el ettől, 2017. augusztus 28-30 között kihasználva a nyár végi jó időt Salgóbányán táborozott a két osztályfőnök, Juhászné Lengyel Mária és Mészáros Bernadett a 9.ny és a 9.c osztállyal. Drávay Csaba tanár úr segítségével bebarangolták a környéket.

Két tanuló így számol be ezekről a napokról:

Első nap 7:45-re ott kellett gyülekezni az iskola előtt. Mindenki izgatottan várta, hogy a többiek is odaérjenek. Már a gyülekezőn sok új arcot lehetett látni. 8 után el is indultunk Salgóbányára. Eresztvénynél megálltunk és onnan sétáltunk el a táborba.

Mindenki kiválasztotta, majd elfoglalta a faházát. Az első túrán sikerült többször is elveszni, de végül eltaláltunk oda, ahova terveztük.

Ezután a két osztály fa-gyűjtő versenyre indult a nyársaláshoz. Az Ny-esek szinte már fákat, mintsem ágakat hordtak be, de végül a C-sek nyertek, ezért ők ülhettek oda először a tűzhöz.

A tábortűznél sokat nevettünk és nagyon jó volt a hangulat. Ezután elpakoltunk, és kezdődhetett a bátorságpróba. Miután egyedül vagy párokban lesétáltunk a sötétben, mindenki bement az ebédlőbe, és kezdetét vette az osztályok közötti vetélkedő. Nagyon jól szórakoztunk közben, leginkább a saját bénázásunkon, vagy éppen a másik osztályon.

Másnap a reggeli után útnak indultunk egy hatalmas túrának. Körülbelül 15 kilómétert sétáltunk meredek, lejtős, szúrós, köves utakon. Még a tehenek is megtámadtak minket!

Végül mind kifáradtan tértünk vissza a faházainkba, ahol a hosszadalmas túra után jól esett pihenni. Később, este a tábortűz köré leültünk beszélgetni.

Akiknek volt kedvük és erejük, sötétedéskor még felmentek a Salgói várba, ahonnan megnézhették az éjjeli kilátást.

Végül elérkezett az utolsó nap. Mindenki összepakolt, majd busszal indultunk is a bányamúzeumba.  Majd utolsó megállóként még betértünk a McDonald’s-ba is, innen már egyenesen hazafelé vettük az irányt.

Ha éppen nem túráztunk, vagy más programon voltunk, kiültünk páran a faház elé, és csak beszélgettünk, nevettünk. Én nem bántam meg, hogy eljöttem, mert sok új osztálytársamat megismerhettem, kialakult egy jó társaság, így könnyebben kezdhettük az új évet az új iskolában.

Lengyel Nóra 9.ny osztályos tanuló

Augusztus végén, az iskolakezdés hetében hétfőtől szerdáig gólyatáborban voltunk Salgóbányán. Már a buszon sokan ismerték egymást, de engemet is, mint számukra új diákot kedvesen vettek körül.

A végállomás előtt megálltunk Eresztvénynél, hogy az esti bátorságpróba helyszínén nappal is végigmenjünk. Amint elértük a tábort, elfoglaltuk a faházakat és rögtön elsétáltunk a közeli bányatóhoz. Jólesett a nagy séta után a pihenés a tábortűz mellett, ahol a vacsoránkat sütögettük. Közben nagyokat nevettünk, beszélgettünk. Sötétedés után nekivágtunk a bátorságpróbának, amit mindeki sikeresen teljesített egyedül vagy párban a sötét erdőben.

Másnap egy nagy túrán vettünk részt, célunk a somoskői vár volt. Napnyugta előtt a Boszorkánykőhöz és a salgói várba mentünk el, ahonnan csodálatos kilátás nyílt Salgótarjánra.

Elmondhatatlanul fáradtak voltunk és jólesett az esti pihenés.

Az utolsó napon elmentünk a salgótarjáni Bányamúzeumba, ahol nem kevésszer vertük be a fejünket. Hazafelé az úton néhányan a buszon nem bírták ki, hogy ne hunyjanak egy kicsit.